Ervaring
Nexxxt ondersteunt organisaties bij het realiseren van effectieve en duurzame veranderingen. Uitgangspunt is dat de medewerkers in de organisatie zelf prima weten welke stappen van belang zijn, maar het lastig vinden om deze stappen daadwerkelijk te zetten.
Waternet
Verandertraject ten behoeve van het gezamenlijk structureel versterken van de sturing en beheersing van Waternet. Twee doelen: 1. versterken en herinrichten van de afdeling Financiën en Control. 2. gezamenlijk versterken van de sturing en beheersing van Waternet en daarmee klaar zijn voor huidige en toekomstige veranderingen.
Gemeente Amsterdam
Verandertraject ten behoeve van het gezamenlijk versterken van de Financiële functie en regievoering rondom opvolgen van de aanbevelingen van de raadsenquête Financiële Functie 2002-2014. In opdracht van de gemeentesecretaris en de CFO van de gemeente Amsterdam. Selectie van resultaten die in deze periode door honderden medewerkers van de gemeente Amsterdam zijn gerealiseerd:
- Vaststellen en implementeren van uniforme strategie en doelstellingen voor financiële functie
- overgang van 44 administraties naar 1 centrale administratie
- Anders organiseren van afdeling financiën en control organisatie
- Start van een nieuwe afdeling: Interne audit
- Start doelmatigheidsonderzoeken
- Betere P&C producten (met implementatie en gebruik van workflow systeem)
- Herontwerpen en versimpelen van (financiële) processen
- Uniformere rapportages, betere maandafsluiting
- Inzet van technologische hulpmiddelen waaronder e-facturatie, process mining en RPA
- Vergroten en versterken van samenwerking met andere (overheids)organisaties
- Opzet en start leerhuis control en opleidingsprogramma Financiën
- Organiseren van verschillende control conferenties waaronder Smart City Smart Finance
Tientallen teamsessies met aandacht voor gedrag, leren en ontwikkelen, ontdekken gedragspatronen – met als basis systemisch veranderen en veranderkrachtmodel (Ten Have)
UWV
Intern adviseur voor de CFO van het UWV (directeur FEZ) en hoofd FEZ PC&A.
Focus op versterken Management control gerelateerde zaken & versterken samenwerking binnen UWV, zowel binnen de Financiële kolom als tussen de Financiële kolom en de andere stafonderdelen en de uitvoeringsorganisatie.
Programmamanager versterken van de horizontale sturing over de divisies heen in opdracht van
directeuren Uitvoering van divisies Uitkeren, SMZ en Werkbedrijf. Resultaten: werkende horizontale P&C cyclus met gezamenlijk jaarplan per district, gezamenlijke KPI’s, uniforme districtsrapportage, invulling en inbedding regiefunctie management. Naast ontwikkelen en gebruik van instrumenten veel aandacht voor gedragsverandering.
Als lid DT van divise SMZ (4.500 medewerkers) verantwoordelijk voor de (doorontwikkeling van de) afdeling Business Control & Kwaliteit (150 fte, directe aansturing van 38 medewerkers). Speerpunten bij doorontwikkeling van de afdeling: vergroten samenwerking, optimaliseren informatievoorziening, coördineren en versterken P&C cyclus, op de kaart zetten van risicomanagement en kwaliteit.
KPMG
Management Consultant. Betrokken bij projecten bij onder andere CSM, Rodamco (Unibail), Welzorg, KPN, Getronics, ROC van Amsterdam, Heijmans, Scotch & Soda, CVZ, BZK en Heerema Marine Contractors. Op het gebied van management control, procesverbetering, verbeteren afsluitprocessen, budgettering en management rapportage.
Hoofd Business Control Stafafdelingen KPMG Nederland. Verzorgen en analyseren van financiële en bedrijfseconomische informatie voor de besturing en verbetering van de prestaties van de stafafdelingen. Hiertoe behoren het businessplanningsproces, de maandelijkse rapportage- en forecastcyclus en overige rapportages aan het management van de stafafdelingen en de Raad van bestuur. Verder verantwoordelijk voor het optimaliseren van de AO/IC processen binnen de stafafdelingen van KPMG. Het leggen van verbinding tussen de verschillende stafafdelingen was binnen deze functie een belangrijk onderliggend doel.. Leiding geven aan vier medewerkers.
Manager Management Informatie Centrum: Opzetten afdeling t.b.v. management informatie. Creëren en faciliteren nieuw set van management informatie voor KPMG binnen Business Objects (Management Informatie tool). Door erop uit te trekken en te overtuigen is bij de partners van KPMG draagvlak gecreëerd voor het daadwerkelijk gebruik van de rapportages en het Management Informatie tool. Leiding geven aan twee medewerkers.